Trnitá cesta za novým autem



Koupě nového auta je dnes otázka stovek tisíc korun. Vzhledem k tomu, jaké příjmy a výdaje mají domácnosti v Česku, většina lidí nákup nového auta zatím neřeší. Politici se neustále diví, proč je stáří vozového parku v Česku tak vysoké, ale už jim nedochází, že nákup nového auta je pro spoustu z nich nedosažitelný. Ani povoz auta není levná záležitost, což jim také nedochází. Navíc se na nás žene pohroma v podobě emisních povolenek pro domácnosti, což zdraží naprosto všechno od bydlení až všechno zboží. Zdražování se samozřejmě nevyhne ani provozu vozidel.

nákup auta

Kdo chce stihnout nákup nového auta ještě předtím, než zdraží, je nutné to neodkládat příliš dlouho. Ideální je zařídit se například pomocí splátek. Splátkový prodej je u nás poměrně dlouho způsobem, jak si nové auto může koupit i ten, kdo na něj nemá na svém bankovním účtu dostatek peněz. Proto je potřeba neotálet a vybrat si nové auto třeba z bazaru, protože i samotné bazary nabízejí splátky. Mít auto v osobním vlastnictví je pro řadu lidí důležité. Proto chtějí mít auto za vlastní, aby ho nemuseli nikomu vracet ani se omezovat třeba počtem najetých kilometrů za rok, jako je tomu u leasingu.

nákup auta

Jenže leasing začíná být stále populárnější i přesto, že vlastníkem vozidla zůstává po celou dobu leasingová společnost. Klient si auto pouze pronajímá třeba na dva roky a poté auto vrací zpět. U leasingu je ta nevýhoda, že je nutné dbát na to, abyste auto vrátili v co nejlepším stavu a také musíte dodržet stanovený roční nájezd. I přesto má leasing tu výhodu, že u některých vozidel je velmi výhodný. Týká se především vozidel, která si drží svoji prodejní cenu. Navíc může být operativní leasing bez registru dostupný i pro ty, kteří sice už svoje dluhy splatili, ale stále je jejich jméno vedeno v registru dlužníků. Stačí si vybrat auto, podepsat smlouvu a odjet novým autem.