Vyzrajte na nákupy

Nakupování, nebo spíše nabídka zboží je dnes hotová věda. Vypracovávají se studie o nabízení zboží, o umístění regálů s tím či oním sortimentem v areálu obchodu. Vše má svůj význam svůj řád. Ani rozmístění jednotlivých prodejen v areálu celé budovy není nahodilé. Účel je jediný. Nabídnout nám, tedy zákazníkovi co největší množství zboží.
ulička v obchodě
Také jste si všimli, že čas od času se ve vašem marketu, do kterého chodíte roky nějak prohodí regály? Myslíte si že se někdo snaží o jinou image prodejny, že jde jen o estetické důvody? Omyl! Jediným pravým účelem těchto změn je zmást nás, zákazníka, co v bývalém uskupení prodejny chodil pro své zboží takřka poslepu. Už se na nás totiž management obchodu nemohl dívat, jak jsme vstoupili turniketem a namířili si to nejkratší cestou za pečivem, uzeninami. Pak jsme proběhli kolem nabídky chipsů přímo k regálu s červeným vínem a šup k pokladnám. To by tedy nešlo! Vždyť oni tam mají tolik dalšího zboží, na které se ani nepodíváme!
Nyní po přestavbě prodejny vás přinutí přímo hledat to vaše obvyklé a oblíbené zboží. Než ho najdete, budete chvíli bloudit. Třeba zahlédnete něco, co vám padne do oka a koupíte si to. Třeba objevíte jiný druh chipsů, nebo třeba při jejich hledání zabloudíte úplně do jiného oddělení, o kterém ani nevíte, že je v tom vašem oblíbeném obchodě už od začátku.
Je to celé nenápadným nátlakem. Nátlakem tak jemným, že jej ani nepociťujete jako nátlak. A váš oblíbený obchod si nenápadně zvětšuje tržby. Je to, jak jsem už na začátku napsal, úplná filozofie prodeje, tahy a triky, jak prodat.
oddělení ovoce
Víte, že nejlevnější zboží je vždy umístěno někde dole, schováno před vaším pohledem? Naopak zboží vyšší ceny se vyhřívá přímo v úrovni vašeho pohledu? Napadlo vás, proč je zboží každodenní potřeby vždy v nejzazším koutě prodejny? Všechno, všechno je umístěno promyšleně, s rozvahou a uvážením.
Tak se nedivte, že v obchodě trávíme tolik času a utrácíme i za věci, které v nákupním seznamu nikdy nebyly.